środa, 15 lutego 2012

Co to jest chemia? - początek

Na wstępie chciałbym serdecznie przywitać wszystkich spragnionych wiedzy z dziedziny chemii. Jest to mój pierwszy post jak i blog. Na tym blogu chce przeprowadzić głównie gimnazjalistów rok po kroku przez chemiczny świat jaki ich obowiązuje przez 3 lata. Będzie wiele ważnych informacji, ciekawostek, doświadczeń - będzie ciekawie! Ja sam będę starał się wszystko jak najjaśniej i najklarowniej Wam tłumaczyć, ale jeśli coś mimo tego będzie niejasne to oczywiście mój kontakt mailowy jest do waszej dyspozycji.


No to zaczynamy!!


Co to jest chemia i co z nią związanego czeka na was w gimnazjum? Odpowiedź na to pytanie poznacie przez 3 lata nauki tego wspaniałego przedmiotu. Na poziomie gimnazjum poznacie chemie nieorganiczną i organiczną. W szkole będziecie wchłaniać teorię, robić doświadczenia, zadania. Ja na mojej stronie pewnie nie będę mógł ukazać wszystkiego tak jak w szkole jak chociażby doświadczenia, ale z całą resztą nie będzie problemu. W dodatku jestem do waszej dyspozycji jeśli chodzi o pytania odnośnie chemii.

Zaczęliśmy tak trochę od tyłu, a więc przejdźmy do samego określenia znaczenia słowa "chemia". Jak już wiadomo z nauki przyrody w szkole podstawowej chemia to jedna z nauk przyrodniczych. Jest to nauka opierająca się na doświadczeniach. Dzięki nim chemicy dokonali wielu odkryć, a teraz mogą prężnie wspomagać najskrajniejsze gałęzie przemysłu.

Powszechnie twierdzi się, że chemia szkodzi. Nieraz można usłyszeć wypowiedzi np. rodziców "Nie pij tego napoju, bo tam jest sama chemia!". Takie twierdzenie jest złe. Tylko nieumiejętne stosowanie wiedzy chemicznej może spowodować niekorzystne skutki dla środowiska jak i dla nas samych.

Na wstępie byłoby to tyle. Z postu na post zaczniemy się rozgrzewać i mam nadzieję, że zarażę Was moją pasją i będziecie wykazywać duże zainteresowanie tym przedmiotem; )
Poniżej podaję swojego maila, na którego śmiało proszę pisać pytania, a ja będę starał się odpowiadać na nie tak dokładnie, jak tylko potrafię.



Email: baton51.allegro@gmail.com




Facebook
Allegro
Wikipedia
Kredyty
Zadane.pl
nk.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz